Моя климатик имаше пропуск на фреон от гуменит еО пръстенчета на връзките на тръбите. След смяната на пръстенчетата заредихме климатика сас 700 грама спрей смес от фреон 134а, масло и лепило за дупки. От тогава климатика е много зъл. Прави страхотен студ няма пропуск. Но колкото и да е пълен то си има спецификация колко трябва да е. Остави колата на слънце един ден да се препичаи да се затопли хубаво радиатора от пред и бронята и после тръгни веднага на студен мотор и на пуснат клиамтик. И 2.5 ще усети натоварване. Не може да ме убедиш че с 2.0 не го усесщаш. Малко е и е за малко, но се усеща. После като се охлади радиатора от перката няма грижи. Но докато стане това си е зор. Газа в топлиа радиатор се е разширил докато се свие си е зор на компресора.
Известие
Collapse
No announcement yet.
Как да използваме максимално климата в жегите?
Collapse
X
-
-
Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщениеТака е, като не сте си купили двулитрови ...Даже имам едни съмнения, че твоята двулитрова в градски условия и при нормално каране е доста 'по-спъната' от компресора, отколкото моята малолитражка
А на рейсърите, които имат нужда и от хлад през жегите, мога да кажа, че ЕКУ-тата автоматично гасят климатика за кратко време при 'изрязване' на колата. Пише го в мануалите
Ако компресорът е в добро здраве и има достатъчно фреон, няма никакви проблеми да си работи постоянно.
Това, което е далеч по-важно, е да се проветрява добре купето преди да се пусне климатика, ако се е било нагряло сериозно преди това. Температурата на охладения въздух на изхода на топлообменника в купето е почти постоянна и е около 10 и по-малко градуса, без значение какви градуса са били зададени от таблото. Достигането на желаната температура става в последствие, но след топлообменника. Температурните натоварвания на този топлообменник, когато тръгне да охлажда въздух с температура от около 50-60 градуса са доста сериозни и може лесно да даде фира. Затова е добре да се проветри добре купето преди да се пуска климатичето_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от dimo Покажи съобщение....Има само пълнене вади се целия фреон и се вкарва масло и се зарежда на ново ...
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщениеАми аз и от едно-и-девет литровите нямам оплакванияДаже имам едни съмнения, че твоята двулитрова в градски условия и при нормално каране е доста 'по-спъната' от компресора, отколкото моята малолитражка
...
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщениеА на рейсърите, които имат нужда и от хлад през жегите, мога да кажа, че ЕКУ-тата автоматично гасят климатика за кратко време при 'изрязване' на колата. Пише го в мануалитеLast edited by DerMeister; d.m.y г., 11:31.Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
Mazda 6 2.3 2005
sigpic
Comment
-
Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщениеТова за кои двигатели важи или в за всики? Че аз не съм го забелязал май на моята, но ще се ослушвам.
Хубави са новите климатични системи в колите които работят на доста по-ниско налягане и не са такъв тормоз за мотора. Отделно че като го пуснеш направо веднага започва да вкарва студ!
Даването на газ, води до пристрастяване!
Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
Volvo V50 2.0D by RuBig
Comment
-
Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщениеЕдва ли е "по-спъната" ... Може би купето ми е по-тежкоПо-скоро не ти достига мощност при оборотите, в които се кара обичайно в градски условия
Може за някои това да са шокиращи разкрития, но като цяло двигателят с по-голям въртящ момент, при едни и същи обороти , разполагат с повечко мощностПонеже и бензините, и дизелите тръгват да се развъртат от почти равни обороти на празен ход, то мощността дори и при двулитровите бензинки идва по-късно, отколкото при слабичките жтд-та
Това най-добре се усеща при градско каране.
Та в обобщение, дизелът в градски условия разполага с повече мощност, но за сметка на това пък харчи доста по-малко и климатикът почти не влияе на разходаLast edited by trustworthy; d.m.y г., 11:42._______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Важи за повечето дизели изключването.
Аз лично на напечена кола пускам климатика, отварям прозорец и забранявам да затваря външния въздух. Както каза колегата по-горе - тогава въздуха в колата е 60 и нагоре градуса (измервал съм до 70 почти от духалките) и за изпарителя е доста трудно да охлажда тогава (щото климатроника гони температура на продухване от 5-10 градуса). А навън е не повече от 35-40. След като проветри добре, си я оставям на авто и да си прави каквото иска.
Колкото за 'спъването' от компресора на климатика- на всяка бензинова кола ще се усеща повече, отколкото на дизела; имаше нещо там за външни товарни характеристики на двата вида моториLast edited by didod; d.m.y г., 11:37.
Comment
-
Алфата ми е първата кола с климатик. За това като си я взел се разрових и попрочетох това-онова за автоклиматиците и тяхната употреба, за да няма после непредвидени разходи.
Когато се качвате в колата и температурата в купето е висока се отварят прозорците за да се проветри спарения въздух. При запалване и потегляне не се пуска климатика веднага а се изчаква двигателя да поработи. Преди пускането на климатика се включява духалката да избута топлия и застоял въздух по тръбите на таблото, чак тогава се вдигат прозорците. След всичко това най-накрая се пуска климатика на температура не по-ниска от 7-8 градуса от външната.
При спиране се прави всичко в обратен ред. Спира се климатика, оставят се духалката да поработи толкова, че да ограничи конденза в трабите на таблото, оттам и появата на плесен и мухал (лошата миризма!) на отворени прозорци. Това се прави няколко мин. преди да се пристигне на крайната точка.
По този начин като се слезне отколата не се получава топлинен удар за тялото и то не реагира с обилно изпотяване.
Това е оптималния начин на ползане на автомобилен климатик, но имам набюдение че 95% от хората не го спазват целия.
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
Едва ли е по-тежкоПо-скоро не ти достига мощност при оборотите, в които се кара обичайно в градски условия
Може за някои това да са шокиращи разкрития, но като цяло двигателят с по-голям въртящ момент, при едни и същи обороти , разполагат с повечко мощностПонеже и бензините, и дизелите тръгват да се развъртат от почти равни обороти на празен ход, то мощността дори и при двулитровите бензинки идва по-късно, отколкото при слабичките жтд-та
Това най-добре се усеща при градско каране.
Та в обобщение, дизелът в градски условия разполага с повече мощност, но за сметка на това пък харчи доста по-малко и климатикът почти не влияе на разхода)темата, но като дойде време за климатици, движението във Варна е такова, че нито въртящ момент, нито мощност ти трябва в тези задръствания...
Освен това, разхода на малолитражния дизел се доближава до многолитражния бензин, пък и като нафтицата е по-скъпа - така, че това не е много за хвалба
Comment
-
Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщениеОсвен това, разхода на малолитражния дизел се доближава до многолитражния бензин, пък и като нафтицата е по-скъпа - така, че това не е много за хвалба_______
146 JTD - ex
Renault Megane II 1.5 dci - ex
Nissan Qashkai 2.0 CVT - current
Comment
-
Първоначално публикувано от Lqnkata Покажи съобщениеАлфата ми е първата кола с климатик. За това като си я взел се разрових и попрочетох това-онова за автоклиматиците и тяхната употреба, за да няма после непредвидени разходи.
Когато се качвате в колата и температурата в купето е висока се отварят прозорците за да се проветри спарения въздух. При запалване и потегляне не се пуска климатика веднага а се изчаква двигателя да поработи. Преди пускането на климатика се включява духалката да избута топлия и застоял въздух по тръбите на таблото, чак тогава се вдигат прозорците. След всичко това най-накрая се пуска климатика на температура не по-ниска от 7-8 градуса от външната.
При спиране се прави всичко в обратен ред. Спира се климатика, оставят се духалката да поработи толкова, че да ограничи конденза в трабите на таблото, оттам и появата на плесен и мухал (лошата миризма!) на отворени прозорци. Това се прави няколко мин. преди да се пристигне на крайната точка.
По този начин като се слезне отколата не се получава топлинен удар за тялото и то не реагира с обилно изпотяване.
Това е оптималния начин на ползане на автомобилен климатик, но имам набюдение че 95% от хората не го спазват целия.А пак относно за градски условия аз лично не усещам разлика в ускорението с пуснат и изключен климатик...
156 2.4JTD 136+ PS
Comment
-
Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщениеС тази разлика, че малолитражният бензин с климатик трябва да слизаш да го буташ по светофарите, за да тръгне, но нека не оспамваме темата наистина
Comment
Comment